20 Şubat 2018 Salı

TEHLİKELİ SÖZLER


(Allah'a Hitaben)
1-Allahım bizi de gör artık.
2-Burası Allahın unuttuğu yer.
3-Allah yazdı ise bozsun.
4-Allah gelse bile seni elimden alamaz.
5-Allah özenmiş de yaratmış. (Özenmek acizliktir. Allah aciz değildir. "Ol" der "olur".
6-Allah bizi unuttu.(unutmak fanilerin işidir)
7-Bu işte bir Allah'a  birde sana güveniyorum, demek,
(Güven hususunda Allah ile o kimseyi ortak kılmak demektir)
8-Önce Allah'a sonra sana emanet ediyorum, demek.
(Emniyet hususunda Allah ile kimseyi ortak kılmak demektir)
9-Yukarıda Allah var demek.
(Allah yukarıda, aşağıda, ileride, geride değildir, mekandan münezzehtir).
10-Bir gemi için "Tanrı bile batıramaz" demek.
11-Bundan iyisini Allah bile yapamaz, demek.
12-Dini bir hükümle alay etmek, namaz, oruç gibi, hükmü Kuran ve Sünnetle sabit bir olan bir ibadet ile alay etmek, espri konusu yapmak,



KADERLE İLGİLİ TEHLİKELİ  SÖZLER;
1-Kader utansın.
2-Böyle kadere lânet olsun.
3-Kaderi kötüymüş.
4-Kaderin oyunu
5-Kadersizim
6-Kaderim kader değilmiş 
7-Alnına kara yazı yazılmış
İNSANLARIN BİRBİRİNE SARFETTİĞİ TEHLİKELİ SÖZLER;
1-Seninle cennete bile girmem
2-Cehenneme kadar yolun var
3-Yüzünü gören cennetlik
4-"Allah belanı versin" demek
5-Bir iş yaparken "ben bunun Allah'ını yaparım" demek
6-"Allahın belası" demek
7-"Allahın cezası" demek
8-Yalansız iş mi var, demek
9-Yalandan kim ölmüş, demek,
10-Biz de yalan çok, demek
11-Fala inanma falsız kalma... demek.
Fala bakmak, baktırmak haramdır, Gaybı, geleceği Allahtan başka kimse bilmez.
12-Kahpe felek 
13-Adaletin bu mu dünya
ŞARKILARIMIZA-TÜRKÜLERİMİZE GİFMİŞ OLAN TEHLİKELİ SÖZLER
1-Kahpe kader
2-Secde ettim taparcasına
3-Bir sana taptım bir de Tanrıya
4-Tanrım Madem unutacaktın beni neden yarattın
5-Kuluna kul oldum severek taptım
6-Alıştım kaderin zulmüne artık
7-Rabbim adaletin bu kadar mı?
8-Sensiz cennet bile sürgündür bana
9- Kasten “Lâ havle ve lâ kuvvet” demek küfür alametidir. 
Çünkü Bu Allah’ın kudretini inkâr anlamına gelir. 
Doğrusu “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh” demektir ki “Allah’tan başkasında kuvvet ve haretket ettirme gücü yoktur.” demektir.

Bu sözlerin bir çoğu imanı alır götürür. Tevbe etmeyi ve İmanı yenilemeyi gerektirir. Bilmeden söylemekte de büyük günahtır.
Bu ve buna sözlerden sakınmak gerekir.
Çünkü islamda cehalet- bilmemek özür değildir.
Bu sözlere Din literatüründe Elfâz-ı Küfür denir.
Ecdâdımız bu hususta cildler dolusu kitaplar yazmıştır.
En dikkatsiz olduğumuz,önemsemediğimiz konulardan birisi bu olsa gerek diye düşünüyorum.
Selam ve dua ile

1 yorum:

Güzel yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :) Not: spam ve reklam içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.