27 Ocak 2017 Cuma

İĞNE OYASI YAPMANIN PÜF NOKTALARI

Herkese merhabalar :) iğne oyası öğrenme çabalarımı blogumu yakından takip ediyorsanız biliyorsunuzdur. Herşeyin püf noktası olduğu gibi elişi yapmanında bazı püf noktaları var. Ben bu iğne oyası öğrenme serüvenimde bir çok püf nokta keşfettim :) işte güzel bir iğne oyası yapmanın bir kaç püf noktaları...




İĞNE

İğne oyası yaparken dikiş iğnesi kullanıyorsanız insanın bazen dalgınlığına yada acelesine denk geliyor ve iğne ya eline batıyor tada ipten çıkıyor ve tekrar ipi iğneye geçirmek bazen azda olsa zaman alıyor. Dikiş iğneleri yerine iğne oyası için uygun olan DMC 24 numaralı iğneleri tavsiye ederim. Hem başı biraz büyük hemde ucu küt olduğu için elinize vs batmıyor sizde rahat bir şekilde oyanızı yapıyorsunuz.

İP
İyi bir iğne oyası için iyi bir ip şart. Bunun için size Altınbaşak Leylak ve Yabalı markasını tavsiye ederim.

DÜĞÜM

Oyanın en önemli konusu düğümdür sıkı ve düzgün duran düğüm oyanızı daha güzel gösterir. Pırpır diğer bir söyleyişte kirpik yaparken tek, düğüm atarken çift düğüm atabilirsiniz daha sıkı olması açısından.

ZÜRAFA

Zürafa yaparken her zaman küçük yapmaya özen gösterin bu sayade oyanız daha güzel gelir.

KENAR KIVIRMA

Kenar kıvırma ilk başlarda zor gelebilir ama bunun iki püf noktası var. Birinci yazmanın içine ip koymak ikinciside yazma kenarlarını çakmakla hafif yakmak. Ben ip koyması daha çok seviyorum ip koyduğunuzda daha kolay oluyor hemde düzgün duruyor kenarları.  Kenar kıvırırkende çok fazla kalın kıvırmayın öyle çok kaba durur biraz ince kıvırın ki daha zarif dursun.

İPİ KISA TUTUN

Oyanızı yaparken ipizi her zaman kısa tutun (kısa derken çokta kısa değil orta uzunlukta) çok uzun tuttuğunuz zaman ip çok tüyleniyor ve bazen karışabiliyor.

ÜTÜ

İğne oyasını kim ütülemez gerek duymaz kimiside ütülemeden yapamaz. Ben ütüleyen tarafım oyayı yapan yapan ustaysa gösteren ütüdür. Ben küçük bir kapa sabunlu su koyup türbenti ıslatıyorum nemli bir şekilde serip oyaları üzerine koyup öyle ütülüyorum ve ütüyü gezdirmiyorum sadece basıp çekiyorum. Bu sayede oyalar kolalı gibi duruyor.

Ve son olarak başlamadan önce bu duayı okumanızı öneririm.

Rabbi yessir vela tüessir rabbi temmin bil hayr.

Rabbim işimi kolaylaştır zorlastirma hayirla sonuclandir.)

Sevgi ve saygıyla hayırlı geceler cümleten :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :) Not: spam ve reklam içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.