13 Nisan 2015 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Selamün Aleyküm, bugün annemin çok sevdiği benim ise bi türlü sevemediğim bi tarifle karşınızdayım :) dün annem markette biberleri görünce akşam yapalım mı dedi bende kıramadım sevmediğim halde ilk kez biber dolması yaptım dün ilk kez denememe rağmen çok lezzetli oldu. İşte sizinde beğeneceğinizi düşündüğüm biber dolması tarifi...





MALZEMELER;

8 - 10 Adet Dolmalık Biber
1 Su Bardağı Pirinç
2 Adet Kuru Soğan
1 Adet Rendelenmiş Domates
Yarım Demet Maydanoz
Yarım K. Fincanı Dolmalık Fıstık
Yarım K. Fincanı Kuş Üzümü
1 Tatlı Kaşığı Tarçın
1 Tatlı Kaşığı Nane
1 Tatlı Kaşığı Tuz

HAZIRLANIŞI;

Zeytinyağını tencereye alıp ince ince doğradığınız soğanları pembeleşince dek hafif kavurun. Sonrasında rendelediğiniz domatesi, yıkayıp süzdüğünüz pirinçleri ve baharatları ekleyip iyice karıştırdıktan sonra ocağı kapatıp ince ince kıydığınız maydanozu ekleyin.

Biberlerin ağız kısımları bıçakla dikkalice keserek açın ve iyice yıkayın. Biberlerin yarısından çoğunu doldurup ağızlarını domates dilimleri ile kapatın. Tencereye yerleştirdikten sonra yarısına kadar su ekleyip 25 - 30 dk. pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirin.

Şimdiden afiyet olsun :)
Hoşçakalın...

6 yorum:

  1. Dolmada fıstık cok guzel oluyo.Ellerine saglik enfes gorunuyor ☺

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık 30 yaşımdayım hala bazen tuturamıyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy teşekkür ederim :) olur bazen ya :))

      Sil
  3. Ben de hiç beceremiyorum şunu pişirmeyi :)

    YanıtlaSil
  4. I noticed your internet page from facebook and its pretty cool. Thankx for giving out this kind of an
    Formula 41 Extreme incredible blog postIs it ok to use some info from the site?Wow! Thank you! I always needed to write on my site something like that. http://www.strongmenmuscle.com/formula-41-extreme/


    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :) Not: spam ve reklam içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.